China's two-wheeled electric vehicle group disputes: the formation of the pattern of the big three

admin 2023-3-18 251

"Electric cars" have four wheels, three wheels, but more often two wheels. According to data from market research reports, there are about 10 million pure electric vehicles in China, while there are 350 million two-wheeled electric vehicles, which indicates that most people rely on small electric donkeys to travel. The following is based on the sales list of two-wheeled electric vehicles published by the media, to look at the domestic two-wheeled electric vehicle market pattern.

No. 10 Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Maverick Electric, with annual sales of about 1 million units. Is a global smart urban mobility solution provider, is the first to launch the smart two-wheeled electric vehicle brand in China. Niu Niu is committed to providing users around the world with more convenient and environmentally friendly smart city travel tools, changing travel and making city life better. China's two-wheeled electric vehicle brand No. 9: Five star Diamond Leopard, annual sales of about 1.3 million. Zhejiang drill leopard electric vehicle brand, the company is headquartered in Taizhou, Zhejiang, adhere to the "comfort + technology" as the core design concept of products, there are tens of millions of consumers have used the five star drill leopard brand electric vehicles.


No. 8 Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Ma Li, with annual sales of about 1.5 million units. The brand created by Ma Li Auto Industry Group has three production bases in Zhejiang, Henan and Hebei, and also has core parts supply departments such as motor division, hardware Division, painting Division and Plastic Parts Division. No. 7 Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Luyuan, with annual sales of about 1.8 million units. The company is headquartered in Jinhua, Zhejiang Province. Its products cover three categories of electric bicycles, electric mopeds and electric motorcycles, and liquid cooled electric vehicle series. Its sales outlets and service stores are close to 10,000.

No. 6 Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Xinri, with annual sales of about 2 million units. Jiangsu Xinri Electric Vehicle is mainly engaged in the research and development, production and sales of high-end and intelligent electric bicycles, and the products are exported to Europe, America and Southeast Asia and other markets; China's two-wheeled electric vehicle brand No. 5: Golden Arrow, annual sales of about 2.5 million. Golden Arrow Technology Group is one of the earliest professional enterprises engaged in the development, production, sales and service of electric vehicles in China, with two production bases in Tianjin and Wuxi. The graphene second-generation battery advertised by Golden Arrow can be charged 80% in 1h and travel 100+km when fully charged.


China's two-wheeled electric vehicle brand No. 4: Small Knife electric vehicle, annual sales of about 3 million. The brand has been established for 19 years, and is committed to exploring new quality technology, intelligent new technology, and more comfortable and valuable mainstream cycling ways. More than 20,000 stores nationwide, with more than 200 technical patents; The third Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Tailing, with annual sales of about 8 million units. Its products include electric bicycles, electric motorcycles, electric mopeds, electric tricycles, intelligent sharing electric vehicles, intelligent charging piles and electric change cabinets, which are exported to more than 90 countries and regions around the world.


The second Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Emma, with annual sales of about 9 million. Emma Technology Group has a high market share in the electric bicycle industry, with more than 20,000 retail outlets. Its brand spokesperson is Mandopop singer Jay Chou. No. 1 Chinese two-wheeled electric vehicle brand: Yadi, with annual sales of about 13 million units. The company is committed to creating a new generation of green technology travel lifestyle, leading the upgrading of the industry. Sales have been leading the world for five consecutive years, selling well in 100 countries and regions, product series including VFLY, Guaneng series, electric series, electric scooter series, scooter series, etc.
最新回复 (0)
返回
发新帖